• Doodle tijd in plaats van origineel idee.

Geplaatst door Laura on 9 mei 2023 at 13:53

Jeetje zeg, dat is nog wel wat zo een patroon schrijven.
    Ik ben dus wat aan het doodlen geweest met mijn garen. Met tekenen van mijn ideeen bleef ik maar wisselen met ideeen en daar werd ik zo gek van dat ik gewoon een haaknaald en wat restjes heb gepakt en maar random ging haken. Gek genoeg vond ik het nog leuk worden, al lijkt het in niets op mijn eerdere ideeen. Nu had ik er wat kleurwissels in waarmee ik op andere plekken begon en nu ik het met 1 kleur wil gaan doen waarbij ik direct mee schrijf, loop ik dus tegen bepaalde dingen aan.

bijvoorbeeld:
    1. Ik heb nu ander garen, en de steken vallen dus wat anders uit. Dit is trouwens niet negatief, maar de steken zijn een stuk duideliljker zichtbaar.
    2. Met de kleurwissels ben ik op een andere plek gaan aanhechten. Hierdoor werd een volgende toer duidelijker. Maar dit is dus als je met 1 kleur haakt wat ingewikkelder. Nu zit ik dus op een punt dat ik moet gaan bedenken: Afhechten en er een 2e bol zelfde garen bij gaan pakken zodat ik weer in een hoek kan starten? of toch liever gewoon doorgaan met waar ik mee bezig was… Dillema’s

En 3: ik moet dus bedenken wat ik verder ga doen met dit haakwerk. Want ik kan hiermee nog alle kanten op en het is voor alsnog gewoon een vierkantje.

Laura heeft antwoord gegeven 4 weeks geleden 2 Leden · 2 Replies
  • 2 Replies
  • sytske-van-hengel

Member
    11 mei 2023 at 14:38
    84

Hoi Laura,

Heel herkenbaar wat je hier schrijft.

1. Bevalt dit, dan gewoon zo laten. Vind je het doodelen mooier geworden, dan toch meer kleuren gebruiken en lekker verder gaan met je doodle.

2. Als het beter valt door in een hoek te beginnen, dan afknippen en in de hoek gaan beginnen. Met meerdere bollen raak je misschien in de war. Keep it simple 😉

3. Het idee wat het moet worden, komt vanzelf. Hangt er ook vanaf hoe groot je het vierkant gaat maken. Volg je gevoel en plezier en de rest volgt wel.

Dit was wat er in mijn hoofd opkwam toen ik je stukje las. Maar volg vooral je gevoel en heb er plezier in.

Warme groetjes Sytske

• Laura

Member
      12 mei 2023 at 10:29
      102

Ik vind het wel erg lastig hoor haha.
      Ineens stromen de ideeen door mijn hoofd. Dank voor je reactie.

Fijn dat er iemand een beetje meedenkt.