• Iris

Administrator
    15 mei 2023 at 10:45
    480

Je kunt beginnen met het lijf. daarvoor maak je eerst een cirkel zo groot als je de onderkant wilt hebben, dus z’n zitvlak. Als je de juiste omtrek hebt, stop je met meerderen en ga je dus een stuk omhoog. Dan kun je steeds een beetje minderen, en dan weer een paar toeren niet, zodat je de vorm van het lijf erin krijgt.

Heb je daar wat aan?

• cindy-marsham

Member
      18 mei 2023 at 23:46
      84

Okay ik ga er nog even over slapen en dan moet ik eraan beginnen, dank je voor jou uitleg!

• karina-de-vries

Member
    17 mei 2023 at 11:45
    200

Ik haak ook amigurumi. Een amigurumi is meestal opgebouwd uit basisvormen, zoals bolvormig, cilinder enz. Kijk welke basisvormen er in je tekening zitten. Die ziet er trouwens al superleuk uit! De tip van Iris is een goeie. Kijk na iedere toer goed, of het gaat zoals je in je hoofd had. Mijn ervaring is, dat je zeker in het begin regelmatig uit moet halen. Maar het is zo leuk als het lukt. Succes.

• cindy-marsham

Member
    18 mei 2023 at 23:44
    84

O dank je voor jou reactie, ik probeer er zeker mee aan de slag te gaan🫶🏻

• suzanne-van-genk

Member
    22 mei 2023 at 16:47
    115

Dag Cindy,

Ik ben ook groot fan van amigurumi en loop er ook tegen aan dat ik geen idee heb hoe te beginnen. Inderdaad, de basisvormen zijn belangrijk. Ik merk dat ik meteen met iets moeilijks wil beginnen, dus dan is een vogel, zoals jij doet, een beter idee. Ik zou heel graag een keer een cursus volgen van specifiek amigurumi ontwerpen. Ik merk dat ik daar toch, ondanks mijn vele ervaring, wel begeleiding bij nodig heb ; )) Want waar begin je? Hoe bereken je (of hoe maak je kloppende) verhoudingen (hoofd en lichaam) ?
    Moet je per toer kijken wat je doet, of alvast een paar toeren vooruit? Hoe gaat het allemaal in z’n werk?

Aan de andere kant…misschien maak ik het in mijn hoofd al veel te moeilijk ; )

groetjes, Suzanne