Tagged: 

  • Geplaatst door Iris on 11 april 2023 at 11:24

    In dit draadje kun je jezelf voorstellen 🙂 Begin daar liever geen nieuwe discussie voor, want dan wordt het wat onoverzichtelijk <3 Ik ben heel benieuwd wie jullie zijn, wat je wilt leren in deze challenge, waar je denkt dat je tegen aan gaat lopen, dat soort dingen 🙂

    marinka-hogers heeft antwoord gegeven 10 maanden, 3 weeks geleden 29 Leden · 62 Replies
  • 62 Replies
  • Helenevanhattum

    Member
    14 april 2023 at 21:21

    Hallo allemaal,

    Ik ben Hélène, en haakfanaat.

    Ik heb een hoofd dat overloopt van de ideeën, en een chronisch gebrek aan tijd.

    Ik heb al een paar keer een omslagdoek ontworpen en daarvan 1 gelukt patroon weten te schrijven. Dat opschrijven vind ik lastig, en moet dat wel/niet begeleid met foto’s?

    Ik hoop te leren hoe ik wat ik denk/doe goed opschrijf. Ik werk zelf graag met de patronen van Iris (of door Iris vertaald) omdat het geen puzzel is welke steek wordt er bedoeld.

    Wel een uitdagende periode van het jaar (voor mij), want na de meivakantie is het best druk op mijn werk met alles wat zo op het einde van het schooljaar nog moet gebeuren.

    Voor nu ben ik hevig aan het nadenken welk project ik voor deze cursus op stapel ga zetten. We hebben kort de tijd, ik wil het graag afronden in die tijd.

    Groetjes

    Hélène

    • Iris

      Administrator
      20 april 2023 at 10:07

      Zo´n overloop hoofd herken ik!

      De tip voor weinig tijd: kies iets kleins! Een bloemetje, een hartje, een onderzetter… Dan kun je tóch alle stappen doorlopen, zonder te stressen.

      Heb je daar wat aan?

      • Helenevanhattum

        Member
        20 april 2023 at 11:32

        Dat was ik ook zeker van plan, anders lukt het in ieder geval niet.

  • Laura

    Member
    18 april 2023 at 21:21

    Hallo,

    Ik ben Laura, moeder van 2 lieve meiden en gek op haken.
    Wat ik wil leren, uhm, geen idee. Ik heb veel ideeën waar ik iets mee wil en zou deze heel graag willen kunnen uitwerken.

    Waar ik tegen aan ga lopen, tijdsgebrek. Met de start van de challange 1 mei ben ik niet thuis, en geen idee of ik dan internet heb. We zien hoe het gaat lopen.

    Heb er veel zin in om te leren en hopelijk mijn creativiteit wat meer kwijt te kunnen.

    • Iris

      Administrator
      20 april 2023 at 10:06

      Hoi Laura!

      Je kunt de Challenge in je eigen tijd volgen, je hoeft dus niet perse op 1 mei online te zijn. Je kunt ook op 2 of 3 mei lekker alles bekijken als je wel weer thuis de tijd hebt!

      Welkom!

      • Laura

        Member
        20 april 2023 at 10:44

        ja zoiets begreep ik. Ik denk dat ik dan zondag 7 mei ga beginnen. Een paar dagen later, maar ik kan vast weer bij komen. 🙂 Super gezellig dat ik mee mag doen.

  • cindy-marsham

    Member
    22 april 2023 at 17:37

    Hallo

    Ik wil al heel lang mijn eigen patronen ontwerpen en deed soms ook al stukjes maar tot een volledig uitgewerkt patroon is het nog niet gekomen dus ik heb een duwtje nodig. Ik haak heel graag en daarnaast maak ik ook handtassen, naast een fulltime job als ergotherapeute doe ik veel te veel dus🤩

    • Iris

      Administrator
      28 april 2023 at 08:34

      Hoi Cindy! We geven je hier graag een duwtje 😉 Ik ben benieuwd, welkom!

  • daisy-starre

    Member
    25 april 2023 at 05:57

    Hallo allemaal! Mijn naam is Daisy en ik heb mij ingeschreven voor deze challenge omdat ik al super lang haak (en brei) maar nog nooit een eigen patroon heb geschreven. Dit is iets wat ik al heel lang wil leren, maar eigenlijk nooit zo goed weet waar ik mee moet beginnen. Ik ben dus super enthousiast dat ik hier aan mee mag doen en hoop veel nieuwe dingen te leren.

    Mochten jullie het leuk vinden kunnen jullie ook een kijkje nemen op mijn Instagram! Daar deel ik al mijn gehaakte (en ook gebreide ) dingen!

    Mijn insta is : Handmade__by__daisy

    (https://instagram.com/handmade__by__daisy?igshid=YmMyMTA2M2Y=)

    Heel veel succes en plezier allemaal 😁❤️

    • Iris

      Administrator
      28 april 2023 at 08:34

      Hoi Daisy!
      Wat leuk, je Instagram, ik heb even gespiekt 😀 Leuk ook als je daar over de challenge gaat delen komende maand <3

  • Sabrina

    Member
    25 april 2023 at 08:15

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Sabrina.
    Ik heb vele hobby’s…. Soms iets te veel 😛

    Mijn grootste en tijdrovendste hobby zijn mijn 2 paarden. Januari en April. (Namen niet zelf verzonnen, het is puur toeval dat ze beide een maand als naam hebben.)
    Verder haak ik natuurlijk ook graag. (wat doe ik hier anders hahaha) Ik doe momenteel ook mee aan de 365 dagen call.
    En schrijf ik graag verhalen. Vaak in het fantasy genre. Er zijn (nog) geen boeken van mij verschenen, maar ik sta wel in een paar verhalenbundels en op een paar webpagina’s.

    Ik ben altijd in om iets nieuws te leren, dus een goed patroon schrijven hoort daar ook wel bij.
    Vaak zie ik iets voorbij komen wat ik leuk vind (bijv op pinterest) en dan haak ik iets na van een foto en geef er vervolgens mijn eigen draai aan. Dus wat dat betreft vind ik mezelf zeer creatief.


    ivm de zorg voor mijn paarden weet ik niet of ik bij (online)meets aanwezig kan zijn.
    Ik ben daar namelijk vaak in de avond, na mijn werk.

    Dat was denk ik mezelf wel zo’n beetje in een notendopje.

    • Iris

      Administrator
      28 april 2023 at 08:35

      Hoi Sabrina, wat leuk dat je zo dol bent op je paarden <3 Misschien kun je hen wel nahaken?Of iets haken wat typisch handig is voor paardenfans? Veel plezier in ieder geval!

  • suzanne-van-genk

    Member
    25 april 2023 at 09:50

    Hoi, ik ben Suzanne. Ik haak al enkele jaren nu en vind niks heerlijkers dan op de bank (Netflix aan ; ) en lekker zitten haken. Ik wil al heel lang zelf patronen leren maken, heb er zelf 2 ontworpen van een Tullepetaon (mascotte van Roosendaal), maar dat is met zoveel bloed, zweet en tranen ontstaan (beetje overdreven ; ) dat ik het nu eens goed wil leren! Lijkt me fantastisch om van een plaatje, zelf een patroon te kunnen ontwerpen.

    groetjes, Suzanne

    • Iris

      Administrator
      28 april 2023 at 08:36

      Hoi Suzanne, welkom! Dat bloed zweet en tranen blijft wel een beetje hoor haha, het gaat vaak niet allemaal in één keer goed… Maar hopelijk leer je van alles bij in de Challenge!

  • gerda57

    Member
    25 april 2023 at 09:57

    Goedemorgen, ik ben Gerda. Ik haak al een heel aantal jaren, nadat ik in het verleden eigen alleen de breinaalden hanteerde. Ik ben gek op het haken van knuffeltjes voor de kleinkinderen of als (kraam)kadootjes. Het lijkt me leuk om een eigen idee om te kunnen zetten in een geschreven patroon, zodat ook anderen het kunnen maken.

    Ik weet niet of ik altijd tijd en vooral energie heb om gelijk de les te bekijken/uit te proberen, maar de wil is er.

    Ik heb er heel veel zin in en vooral ook om nieuwe mensen te leren kennen, ideetjes uit te wisselen en van elkaar te leren.

    • Iris

      Administrator
      28 april 2023 at 08:37

      Hoi Gerda, wat een lekker enthousiast bericht <3 Volg gewoon waar je qua tijd en energie aan toe komt 🙂 Je steekt er vast iets van op!

  • vissen54

    Member
    25 april 2023 at 09:59

    Ik ben Angela. Ik haak sinds Corona. Dus nog wel beginner. Lijkt me leuk om dit te doen zodat je ook een patroon kunt aanpassen eventueel.

    Geen idee of ik creatief genoeg ben om zelf iets te schrijven we zullen het zien

    Leuk dat er zoveel mensen meedoen

    • Iris

      Administrator
      28 april 2023 at 08:37

      Hoi Angela! Welkom bij de Club! Je steekt vast iets op van de Challenge en van alle gezellige mensen hier <3

  • MissVissch

    Member
    25 april 2023 at 10:06

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Barbara en ik haak nu zo’n 3 jaar. Mijn eerste haakproject was een CAL van Rachelle Carmona waar ik heel veel van geleerd heb. Hier heb ik wel een verslaving voor granny squares aan over gehouden. 😅 Meestal heb ik zo’n 3 à 4 projecten tegelijkertijd lopen, maar nog nooit heb ik me gewaagd aan het schrijven van een haakpatroon.

    Naast haken, corrigeer ik luisterboeken. zit ik in verschillende lezerjury’s (thrillers en literatuur) en ben ik actief op de grootste leescommunity van Nederland (Hebban). Luisterboeken en haken gaan ook heel goed samen, dus daar word ik heel blij van 😉

    Aangezien ik dol ben op nieuwe uitdagingen, heb ik heel veel zin in dit nieuwe project. Helaas was niemand uit haakapp te porren om mee te doen, dus ik ga zo even op het forum kijken of er nog een maatje in Noord-Holland beschikbaar is.

    Voor nu: heel veel plezier allemaal en Iris: superleuk dat je dit opzet!

    • Iris

      Administrator
      28 april 2023 at 08:38

      Hoi Barbara! Ik ben dus dól op lezen én luisterboeken en ken Hebban helemaal niet! Die zet ik op m’n to do lijstje om eens te bekijken <3 Bedanktvoor de tip!

  • lucy-van-zeijl

    Member
    25 april 2023 at 10:11

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Lucy, ik haak al heel lang, de laatste jaren vooral dekens. Ik heb al een tijdje zin om zelf iets te ontwerpen. Ik weet alleen niet zo goed hoe te beginnen. Toen ik deze CAL tegenkwam heb ik me meteen ingeschreven omdat het me een goede start lijkt.

    Ik heb er veel zin in.

    • Iris

      Administrator
      28 april 2023 at 08:39

      Hoi Lucy! Welkom 🙂 Leuk dat je er zo’n zin in hebt, ik ook!

  • monique-van-den-elzen

    Member
    25 april 2023 at 11:49

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Monique en woon met mijn man en 2 tiener zonen in Noord Brabant. Ik heb ruim 10 jaar mijn eigen Naaiatelier en sinds 2,5 jaar een eigen handwerkwinkeltje en webshop. (Als je een kijkje wilt nemen 😉 http://www.wolengaren.com ).

    Naast het haken brei ik ook. Sinds vorig jaar ontwerp ik Haak- en breipatronen voor een magazine welke verschijnt in Nederland en België. Dit is super leuk om te doen. Ik merk dat er toch nog wel het e.a.a. bijgeleerd kan worden in het uitschrijven van patronen en daarom is deze Challange een mooie aanvulling om zo te leren wat een goede manier van schrijven is. Er lopen natuurlijk enkele deadlines maar gelukkig heb ik ook wel tijd om dit te gaan doen. Ik heb er veel zin in en hoop dat iedereen een succesvol patroon kan gaan schrijven. Iris super dat je dit hebt opgezet.

    • Iris

      Administrator
      28 april 2023 at 08:39

      Hoi Monique! Vind ik super leuk, dat er ook ervaren ontwerpsters mee doen! We kunnen zoveel leren van elkaar, denk ik altijd, als we eens van onze eilandjes afkomen <3

      • monique-van-den-elzen

        Member
        29 april 2023 at 12:28

        Ja dat vind ik dus ook 🙂

        Elkaar helpen maakt de wereld mooier.

  • karina-de-vries

    Member
    25 april 2023 at 12:19

    Hallo allemaal,

    Ik ben Karina, haken is mijn grote passie. Ik weet niet meer precies wanneer ik begonnen ben met haken ( ongeveer 8 jaar geleden denk ik) Ruim een jaar geleden ben ik begonnen met het ontwerpen van amigurumi n.a.v. een haakwedstrijd. Ik vond dit zo leuk om te doen, dat ik inmiddels al een aantal patronen heb ontworpen. Mijn haakcreaties zijn te vinden op de facebookpagina en de instagrampagina van ‘ de gehaakte schat’ . Ik hoop met deze challenge nieuwe dingen te leren op het gebied van ontwerpen. Leuk om met elkaar deze challenge aan te gaan.

    • Iris

      Administrator
      1 mei 2023 at 14:53

      Wat leuk Karina! Ik ben benieuwd wat je gaat maken. Ik zal je even terugvolgen op instagram, eens kijken wat je maakt 🙂

  • veerle-de-cock

    Member
    25 april 2023 at 14:16

    Hey allemaal. Ik ben Veerle, ik haak al sedert mijn 6 jaar, en ben er nu 60! Ik leer erg graag bij en hou van uitdaging, en zelf patronen ontwerpen deed ik nog niet en wil ik dus erg graag leren. Naast haken zijn breien, mozaïeken, juwelen maken en zingen ook mijn hobbies. Altijd tijd tekort! Door werk en andere omstandigheden ga ik niet erg actief kunnen zijn tijdens de challenge maar ik wil en ga zeker meevolgen en zoveel mogelijk proberen doen! Ik kijk ernaar uit!

    • Iris

      Administrator
      1 mei 2023 at 14:53

      Wat een heerlijk enthousiast bericht Veerle. Welkom!

  • nathalie-van-der-velde

    Member
    25 april 2023 at 19:07

    Goedenavond,

    Mijn naam is Nathalie en ik haak sinds ik zwanger was van ons tweede kind. Dat zal midden/eind 2015 zijn geweest dus bijna 8 jaar nu.

    Ik heb mezelf leren haken, via YouTube filmpjes. Steken opzoeken en bezig gaan.

    Wat ik graag hiervan wil leren is de inspiratie. Ik heb al eens een patroon zelf ontworpen, opgeschreven en laten testen. Maar ik heb nu totaal geen inspiratie en haak zelfs erg weinig. Maar ik zou het super leuk vinden om hier toch meer mee te gaan doen en misschien ook wel deels mijn werk van te maken.

    Tevens ben ik links, wat voor sommigen een ‘handicap’ is maar ik kan prima met links haken en ik maak inmiddels wel redelijk mooie dingen, al zeg ik het zelf. Ik wil dan ook graag dingen ontwerpen die voor beide handen haalbaar zijn.

    Groetjes Nathalie

    • Iris

      Administrator
      28 april 2023 at 08:40

      Wat balen dat je je crojo kwijt bent! Hopelijk helpt de challenge. Van harte welkom in ieder geval!

  • greta-kreuze

    Member
    25 april 2023 at 23:17

    Hallo, ik ben Greta 58 jaar en woon in Rotterdam. Ik haak en brei al zeker 30 jaar veel en dagelijks. Ik heb het nog als 7/8 jarige op de basisschool geleerd. En breien in colleges was nog heel gewoon in mijn studietijd. <div>

    Ik ben docent verpleegkunde aan de hogeschool Rotterdam en handwerken maakt mijn hoofd leeg.

    Als een patroon niet helemaal naar mijn wens is zet ik het na mijn hand en/of ik probeer zelf iets. Echter opschrijven kan niet echt en dat leek mij wel een nieuwe uitdaging. Ik heb er zin in. Tot volgende week.

    </div>

    • Iris

      Administrator
      28 april 2023 at 08:40

      Wat een heerlijke tijd, dat mensen nog breiden in het klaslokaal in plaats van aan hun mobieltjes geplakt zaten… Ik ben benieuwd naar je ontwerp!

Page 1 of 2

Log in to reply.