Welkom › Forums › Challenge: Schrijf je eigen Haakpatroon › Voorstellen
Tagged: Hoi
-
Voorstellen
marinka-hogers heeft antwoord gegeven 4 maanden, 2 weeks geleden 29 Leden · 62 Replies
-
110
hallo allemaal,
mijn naam is cindy, en ben een grote haakfanaat. ik zou het graag leren om een eigen patroon te schrijven. heb dikwijls iets in gedachten maar weet dan niet hoe ik het allemaal moet uitwerken.daarom heb ik me ingeschreven voor deze challenge.
-
75
Hallo allemaal,
Ik ben Mieke, 60 jaar en gestopt met werken.
Regelmatig op pad met de camper door Europa op zoek naar mede-Imkers en Bij-producten
Ik haak graag maar meestal met tussenpozen. Het haken heb ik mezelf weer aangeleerd via diverse filmpjes op YouTube. Het lijkt me leuk en handig om mijn eigen ideeën in een patroon te kunnen grijpen, wellicht lukt het me dan ook buitenlandse getekende patronen te ontrafelen. Ideeën zijn er genoeg maar dan ???? daar hoop ik met deze cursus een stapje verder mee te komen.
-
736
Hallo Miko!
Wat heerlijk, zo’n reizend bestaan. En wat mooi ook, met bijen! Heb je al eens een bijtje of korf gehaakt/ontworpen?
Groetjes!
-
75
wel gehaakt maar niet ontworpen. |een korfje zou moeten gaan lukken 😉
-
-
-
65
Hallo, mijn naam is Karin. Ik ben 56 jaar en sinds vorig jaar weduwe. En werkzaam in de logistiek. Haken doe ik al sinds ik een klein meisje ben en heb het weer een paar jaar geleden opgepakt. Heb al aardig wat knuffels, sjaal en kussen gemaakt. Nu is dit weer een mooie uitdaging die ik wil aangaan. Ik kijk er heel erg naar uit. Succes allemaal.
-
736
Welkom Karin, wat leuk dat het haakvirus je weer zo in haar greep heeft. Ik ben benieuwd naar wat je gaat ontwerpen!
-
65
Hoi Iris.
Eerlijk gezegd ben ik er nog niet helemaal uit. Ik zat zelf aan een kussen te denken. Maar misschien is dat wat te simpel. Heb jij wat ideeën voor mij?
-
-
-
301
Hoi allemaal,
Ik ben linda visser ik ben een gevorderde haakster, heb heel veel van you tube geleerd, ik haak zowel amigurumi, als dekentje, kleine hebbedingetjes. Ook denk ik bijna alle steken te kennen. Maar altijd leuk om zelf dingen te bedenken en bij te leren. Heel veel plezier iedereen
-
736
Hallo Linda, welkom in de Club! Ik ben benieuwd wat je gaat m/haken! 🙂
-
-
57
Hallo ik ben Irma. Vijf jaar geleden begonnen met haken.
Begonnen met een omslagdoek naar een YouTube filmpje, daarna een simpele grannysteek deken en kort daarna kwam ik Iris tegen. Volgde een online cursus (tijdens corona) mozaïek haken en maakte daar een tas van (zie foto).
Iris vroeg me op te schrijven hoe ik dat gedaan had 😅 Wow dat is moeilijk! Zeker achteraf.
Toch wist zij er een leesbaar patroon van te maken. Dat vind ik zo knap! Ik wil dat graag ook leren.
Vroeger veel aan breien gedaan maar dat lukt niet meer met mijn hand (ik gebruik maar 1 hand).
Vorig jaar bedacht ik een wandkleed (Indian Summer), dit jaar maakte ik er een bankdeken bij. Voor de challenge wil ik er een kussen bij maken maar ben bang dat het te druk wordt.
In elk geval zin om te beginnen!
-
215
Hallo allemaal,
Mijn naam is Marja en ik woon in Sappemeer(GR). Ik werk 3 dagen per week als doktersassistente bij een huisartsenpraktijk. Heb 2 volwassen kinderen, waarvan 1 dochter die sinds een maand het huis uit is en een zoon door de week op de kazerne woont.
Hierdoor heb ik sinds 3 weken een eigen hobbykamer gekregen, die nu lekker vol ligt met al mijn haakspullen…. 🙂 Heb al een tijdje het idee om ook eens te proberen om een haakpatroon te ontwerpen en toen ik deze cursus tegen op instagram en werd ik meteen enthousiast.
Ik haak sinds 2015 en heb een eigen insta-account (@marjahaakt.nl) Ik haak regelmatig kleding, maar ook babyknuffels.
Ik hoop in deze cursus meer te leren over het opschrijven van een ontwerp, ik heb laatst 1 ontwerp gemaakt, en ben nu met een 2e bezig.
-
736
Wat heerlijk, na al die jaren een hobbykamer! Benieuwd wat daar voor mooie ontwerpen uit zullen komen!
-
-
122
Hoi allemaal,
Ik ben Marinka en haak en brei weer sinds een paar jaar. Ik ben in 2021 met pensioen gegaan en heb iets meer tijd.
Ben in december op een haak en breicruise gegaan en dat was erg leuk en inspirerend. Tot nu toe steeds van patroon gehaakt en ik vind het knap als iemand zelf iets bedenkt en op papier zet. Dus dit is een leuke uitdaging voor mij om los te komen. Heb een aantal dekens, sjalen, een kussen met kabels en baby mutsjes gehaakt.
-
736
Wat leuk, zo’n cruise! Bij welke organisatie heb je dat gedaan?
-
122
Hoi Iris deze wordt georganiseerd door de wolwinkel Woll of Fame uit Maasbracht
-
-
-
142
Hoi allemaal!
Mijn naam is Saskia, ik woon in Heerhugowaard, Noord Holland, ben 51 jaar, moeder van 2 dochters die beide uit huis zijn en oma van 2 kleinkinderen.
Ik ben parttime werkzaam op een MBO college en al jaren haak verslaaft. Ik sta zelfs ‘s morgens eerder op zodat ik nog kan haken voordat ik naar mijn werk ga.
Ik haak graag kleding, dekens en af en toe tussendoor een knuffelbeestje.
Ook test ik regelmatig haakpatronen van bekende patroonontwerpsters.
Waarom ik mee doe aan deze challenge? Voorheen schreef ik zelf ook wel eens een patroon die ik gratis deelde via een Facebook groep maar ik was een beetje de moed verloren. Ondanks dat ik de patronen zeer uitgebreid schreef bleven er vragen komen. Ik hoop tijdens deze challenge tips te krijgen voor een kort en bondig patroon waar na niets te vragen meer overblijft voor degene die het patroon gebruikt.
Wat ik wel heel leuk vind is dat ik half hakend Nederland zover heb gekregen om een jute AH tas te gaan om haken. (Sastas)
Wat ik maak deel ik vaak op Instagram, vind het leuk als je me gaat volgen @thuis_bij_sas
-
105
Hallo allemaal!
Mijn naam is Matthanja Spijkerman en ik wordt deze maand 30. Ik haak onder de naam Haaks_gehaaktmetliefde op fb en insta. Ik haak nu al 5 jaar en ben begonnen met haken omdat ik door reuma thuis ben komen te zitten. Haken is mijn grote passie waardoor ik mij niet snel verveel en ik mij ook nuttig voel.
Ik doe mee aan deze challenge omdat mijn droom is om uiteindelijk een eigen boek uit te brengen. De ideeën zijn er, nu nog de uitwerking 😉 Daarnaast heb ik ooit op een opleiding een kinderboek moeten schrijven en zelf illustreren enz. Daar ben ik erg trots op en het zou voor mij helemaal af zijn om er gehaakte figuurtjes bij te doen. Dus ik denk dat die karakters, of in ieder geval één van hen mijn uitdaging gaat worden voor deze challenge. Ik ben heel benieuwd en hoop veel te leren.
Dankjewel Iris voor deze mogelijkheid!
-
209
Hoi, ik ben Cathy en ik woon in Belgie (Welle, provincie Oost-Vlaanderen). Ik haak al een aantal jaar (amigurumi, sjaals, vesten, truien, …). Ik heb soms zoveel ideëen in mijn hoofd dat het bijna ontploft… Maar echt een patroon ontwerpen en uitschrijven heb ik nog nooit gedaan. Dit is dus een hele uitdaging voor mij maar daar hou ik wel van (“Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan” is mijn motto, met dank aan Pipi Langkous) 😊
-
84
Hoi,
Ik ben Sytske. Op insta bekend als bijtanteSyts. Ik ben 51 en woon in Hoogezand.
Als kind van mijn moeder geleerd te handwerken. Best bijzonder want op school was er (bijna) niemand die dat kon. Mijn favoriet is toch wel haken.
Als ik terug blik, heb ik al aardig wat zonder patroon gehaakt. Ik heb wel aantekeningen gemaakt, maar er geen ontwerpen van geschreven. Ik haakte liever dan het uitschrijven. Maar er komt steeds meer vraag naar mijn patronen, dus tijd om die te leren maken.
Daarom doe ik o.a. mee. En om andere (startende) onderwerpers te leren kennen en ervaring en tips uit te wisselen. Ik heb er veel zin in.
Iedereen heel veel plezier. En Iris dankjewel voor deze kans.💐
-
This reply was modified 4 maanden, 3 weeks geleden by
Sytske van Hengel.
-
This reply was modified 4 maanden, 3 weeks geleden by
-
75
Ietsjes laat, maar ik wil me ook nog graag even voorstellen.
Ik ben Jaimy, 28 jaar, ik woon in Oldenburg in Duitsland maar ben nederlandse 🙂
Haken doe ik al jaren, mijn inspiratie haal ik elk jaar bij de handwerkbeurs, na mijn eerste bezoek daar ben ik ermee begonnen. Het liefste haak ik vanalles voor mijn zoontje van 16 maanden. Voor hem wil ik ook een leuk patroon bedenken, ik heb het idee van een aankleedpop in mijn hoofd. Ik ben benieuwd of het gaat lukken.
Tussen werk, kind, hond en huishouden blijft er weinig haaktijd, ik doe mijn best om mee te doen. Ik vond week 1 al heel leuk, ben flink bezig geweest op pinterest. Ik kijk naar de volgende weken uit!
Groetjes Jaimy
-
72
Hoi,
Wat leuk zeg, mijn moeder woont ook in Duitsland. Lijkt me wel mooi wonen.
Ik ben benieuwd naar je creaties. Ik ben nog steeds inspiratieloos 🙈
Groetjes Nathalie
-
-
100
Hallo allemaal, mijn naam is Annemarie en ik haak sinds een jaar of 8. Ik haak voornamelijk voor goede doelen en mijn wens is eigenlijk om iets daarvoor te ontwerpen. Heb een paar ideeën maar die moeten nog wat meer vorm krijgen😊
Log in to reply.